در گذشته دوربین های دیجیتال بر حسب کیفیت حسگر و یا وزن بدنه تقسیم بندی می شدند اما امروزه با دسته بندی های جدیدی مثل قطع سنسورها ، آینه دار و بدون آینه با قابلیت ضبط فیلم و بدون قابلیت ضبط فیلم و بسیاری دسته بندی های دیگر که تقسیم بندیها بسیار مشکل تر می کند.
دوربینهای دیجیتال آینه دار
دوربین های DSLR دوربین های بزرگ و نسبتا سنگین که قابلیت تعویض لنز داشته امکانات ویژه برای عکاسی های حرفه ای و کیفیت تصویر بالایی دارند. در این سیستم برای منشــور و آینه برای انتقال نور و تصویر به چشــمی (Viewfinder) دوربین اســت.
برای ثبت عکس نیــز آینه به بالا حرکــت کرده، ســپس عکس ثبت می شــود. این ســاختار مکانیکی باعــث افزایش حجــم دوربین و وجود سر و صدا در زمان ثبت عکس می شود.
اما ساختار انتقال مکانیکی تصویر و نیز چشمی بدون نیاز به مصرف باطری و مقاومت بالای بدنه این دسته از دوربین ها باعث شده هنوز هم در میان بسیاری از عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای جایگاه ویژه ای داشته باشد.
دسته بندی دوربین های عکاسی دیجیتال (بخش اول)
در گذشته دوربین های دیجیتال بر حسب کیفیت حسگر و یا وزن بدنه تقسیم بندی می شدند اما امروزه با دسته بندی های جدیدی مثل قطع سنسورها ، آینه دار و بدون آینه با قابلیت ضبط فیلم و بدون قابلیت ضبط فیلم و بسیاری دسته بندی های دیگر که تقسیم بندیها بسیار مشکل تر می کند.
دوربینهای دیجیتال آینه دار
دوربین های DSLR دوربین های بزرگ و نسبتا سنگین که قابلیت تعویض لنز داشته امکانات ویژه برای عکاسی های حرفه ای و کیفیت تصویر بالایی دارند. در این سیستم برای منشــور و آینه برای انتقال نور و تصویر به چشــمی (Viewfinder) دوربین اســت.
برای ثبت عکس نیــز آینه به بالا حرکــت کرده، ســپس عکس ثبت می شــود. این ســاختار مکانیکی باعــث افزایش حجــم دوربین و وجود سر و صدا در زمان ثبت عکس می شود.
اما ساختار انتقال مکانیکی تصویر و نیز چشمی بدون نیاز به مصرف باطری و مقاومت بالای بدنه این دسته از دوربین ها باعث شده هنوز هم در میان بسیاری از عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای جایگاه ویژه ای داشته باشد.
در واقع سیستم این دوربین ها مشابه نسل قدیم خود یعنی سیستم دوربین های آنالوگ است یعنی سیستم ترکیب آینه مکانیکی – منشور منظریاب نوری فوکوس اتوماتیکی به صورت فازی و تنها ساختار ذخیره از شکل فیلم های قدیمی عکاسی بر روی سیستم های ذخیره سازی بر روی حافظه های جانبی و در اوج تغییر سیستم های انتقال فایل مانند بلوتوث و یا ادیت محدود عکس مانند HDR و سیستم تصحیح بسیار ضعیفی اضافه شده که البته در عکاسی های حرفه ای پاسخ مناسبی و گستردگی که با استفاده از نرم افزارهایی ویرایش عکس مانند فتوشاپ وجود دارد را نداشت.
سنگین و حجیم بودن DSLRها از محدودیتهایی که در این طراحی قدیمی وجود دارد منشا میگیرد. آینهی درون دوربینهای DSLR باید به اندازهی سنسور دیجیتال باشد و منشوری که شعاع نور را برای انتقال به منظره یاب از عمودی به افقی تبدیل میکند نیز باید به اندازهی آینه باشد که مجموع این به علاوهی فضای لازم بینشان برای عملکرد صحیح باعث حجیم و سنگین شدن غیر قابل تغییر این دوربینها میشود.
در واقع این DSLRها از نظر ساختار بدنه همچنین بسیاری از موارد عملکرد میراث دار نسل قبلی استاندارد تصویر برداری به صورت آنالوگ SLR بودند…
برای مشاهده بخش دوم و بخش سوم و بخش چهارم مقاله روی بخش مورد نظر کلیک کنید.
برای رفتن به صفحه اجاره دوربین به بخش اجاره صوتی تصویری مراجعه نمایید.
امتیاز بدهید :
| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 199
برچسب ها :